Tudatos órák az iskolákban, avagy hogyan segíti a tanulást a hangterápiás-meditáció
Az IASH-hangterápiás foglalkozások ideális kikapcsolódást jelentenek a gyermekek számára, legyen az akár otthon, akár az iskolában tartva, hiszen az eszköz mindenütt könnyedén és egyszerűen használható. Ha valamilyen tanulási vagy fejlődési nehézséget tapasztal a gyermeknél, vagy éppen a tehetsége, kivételes képességei miatt szeretné még inkább fejleszteni, akkor a hangterápiás események nagyon értékes támogatást jelenthetnek minden gyermek és felnőtt számára.
Az IASH-hangterápia magasan specializált terápiás protokolljai a hangtálakkal, nagyon hatékonyak a fogyatékossággal élő gyermekek segítésében és gyógyításában.
A hangtálakkal való munka erősíti a gyermekek pozitív hozzáállását a tanuláshoz, jó önképet és önbizalmat teremt. Az IASH-hangterápiás foglalkozások által tapasztalható meditatív állapot a gyermek számára valódi menedéket nyújt a stressz elől. Nagy sikereket lehet vele elérni a hiperaktív gyermekeknél is , mivel a hangterápiás-meditációk alkalmával nagyon könnyen ellazulnak és a feszültséget természetes úton tudják levezetni. A rendszeres IASH-hangterápiás foglalkozások fokozzák koncentrációképességet és a kreativitást. Csodálatos gyógyító hatása van az alacsony önértékelésben és szorongásos betegségekben szenvedő gyermekek számára. A hangterápiás meditáció alkalmazható a kisiskolás csoportoktól kezdve egészen a felnőttképzésekig, minden korosztálynak egyformán nyújt segítséget a tanulás megkönnyítése és a memória javítása érdekében.
A hangterápiás meditáció javítja a hosszú- és a rövidtávú memóriát. Mindannyian tudjuk, hogy a memória, és az intelligencia, az IQ fő alkotóeleme. A jó memória fontossága a mindennapi élet folyamán szinte elengedhetetlenen. Gondoljunk akár csak egy iskolai vizsgára történő felkészülésre, egy új idegen nyelv megtanulására vagy az egyszerű nevek és dátumok emlékezetére, a memória elengedhetetlen a mindennapi intellektuális működéshez. Az agy két kulcsmemóriával kapcsolatos területe, a hippokampusz és a frontális agylebeny jelentősen megnövekedett aktivitást mutat a meditáció során. Ezeknek a létfontosságú területeknek a hangterápiás-meditációban történő stimulálásával mind a hosszú-, mind a rövidtávú memóriakapacitás megnő, ami sokkal könnyebbé teszi a napi munkát, az iskolai tanulmányokat és a mindennapi életet.
A hangterápiás-meditáció növeli az IQ és EQ értéket.

