Tények és tévhitek a hangtálakkal kapcsolatosan – 2. rész

A hangtálak műszeres vizsgálata egyértelműen bebizonyítja, hogy a hangtálakban sem arany sem ezüst nincs. 4 hangtálamat vetettem műszeres vizsgálat alá, ennek eredménye látható.

A hangtálakkal kapcsolatos tények és tévhitek első részében sikerült kicsit felkavarnom az álló vizet. Ez volt a célom. A legtöbben először ledöbbenve és szkeptikusan fogadták a számukra új hírt. A tényekkel azonban nem lehet vitázni, és kezdik belátni, hogy amit eddig tanultak vagy hallottak a hangtálak alapanyagáról, az egy misztikus történet.

Sajnos azonban még mindig sokan vannak, akik az én állításomat hiszik valótlannak. Úgy gondolják, ez az én kitalált sztorim. Azzal érvelnek, hogy  Magyarországon mindenki a 7-8-12 fémes összetételt tanítja. Ráadásul a magyar nyelvű szakkönyvekben is ez szerepel.

Ez az eset is jó példája annak, hogyan lehet egy kitalált információt azáltal, hogy sokan és sokszor ismételgetnek, elhitetni úgy, hogy aztán megkérdőjelezhetetlen tényként fogadják el. Elég jó működik, mert aki több éve ezt a hamis információt tanítja, az ő tudásának ez lett az alapja.

Az előző cikkemben részletesen kifejtettem, hogy honnan származik ez a pár évtizede elindított hamis információ – “Fake News”.

A nepáli hangtálárusok találták ki ezt a New Age marketingszöveget és azóta futótűzként terjed a világon. Mára csak tényleg azok tudják a valóságot a hangtálak készítésével és használatával kapcsolatban, akik sokkal régebb óta foglalkoznak a témával. Szerencsére nekem volt lehetőségem tanulni több olyan mestertől is, akik az eredeti ősi kézzelfogható tudást adják tovább.

Azért vagyok 100%-ban biztos abban, amit állítok mert a világ legismertebb szakembereitől tanultam. Erre Magyarországon nem sok embernek van lehetősége.
Egyre nő azoknak az oktatóknak és iskoláknak a száma, akik a hangtálakkal kapcsolatos tudásukat az internetről szerzik. Ennek egyenes következménye, hogy valótlan információkat tanítanak.

Azért is tartom fontosnak mindig megemlíteni mestereimet és tanáraimat, mert van hivatkozási alapom. A tudásom forrása megnevezhető és megtalálható. Akik a 7-8-12 fémes összetételt tanítják, nem mondják, hogy pontosan hol és kitől tanulták ezt a misztikus tudást. Ha lenne mesterük vagy tanáruk, valószínűleg ők is büszkén említenék őket. Nagyon kevés hiteles ember van, ezért lehet hallani ezeket a nonszensz történeteket magukat szakembernek kikiáltóktól.

Az igazság kiderítésének a legegyszerűbb és leggyorsabb módja a műszeres vizsgálat. Ez azt jelenti, hogy az adott fémtárgyat (jelen esetben hangtálat) egy speciális röntgensugaras géppel megvizsgálnak. A műszer másodperceken belül ezrelékes pontossággal megmutatja, hogy milyen alapanyagokat használtak fel a készítés során.

Ahogy sokan mások Amerikában és Angliában, én is utánajártam az igazságnak. Bevizsgáltam néhány hangtálamat. Ennek a részletes eredményét mutatom meg.
Pontosan azt mutatja meg, amit az india mesterem tanít az eredeti hangtálak alapanyagairól. Azt, hogy nincsen benne se arany se ezüst.
Számomra végképp bebizonyosodott, hogy a misztikus 7-8-12 fém teóriája nem létezik.

Ahogy a hangtálakkal kapcsolatos tények és tévhitek első részében is írtam, Indiában a hangtálakat és a gongokat a harangok családjába tartozó hangszereknek minősítik. Ez azt jelenti, hogy ezeknek a hangszereknek van egy teljesen egyedülálló, különleges pulzáló és vibráló, felhangokban gazdag, harmonikus rezgése.

Több ezer évre visszamenőleg ugyanabból az alapanyagból készítették, és készítik mind a mai napig. Ez a fémötvözet a tiszta réz és az ón ötvözete (bronzötvözet), amit a világ nagy részén “Bell metal”-nak, harangötvözetnek hívnak.

Ennek a két anyagnak a legjobb ötvözete a régi fennmaradt iratok alapján az, amikor a réz 78%, az ón pedig 22%-ban található meg – 1-2% eltéréssel.
Valójában ez az a “titkos recept”, ami alapján a mai napig is készítik az összes kézzel kalapált hangtálat. Beleértve az összes ismert márka tálait, mint pl. Peter Hess és Meinle hangtálakat is.

A 4 db vizsgált hangtál különböző típusú és fajtájú. Azért választottam őket, hogy minél szélesebb körből merítsek. A vizsgálat előtt minden tál felületét meg kellett egy kicsit finoman csiszolni, hogy a műszer a tiszta anyagról tudjon mintát venni. Azért, hogy 100%-os legyen az eredmény.

A fényképeken is jól látható a mintavétel nyoma. Bár a vizsgálat során a négy hangtál esztétikai értéke csökkent, azért, hogy be tudjam bizonyítani a tényeket a hangtálak alapanyagainak összetételével kapcsolatban, megérte beáldoznom őket.

1. Jambati bowl – bengáli típusú nagyméretű hangtál (29 cm) – eredeti, kézzel kalapált

Ez az egyik legismertebb fajtájú és formájú hangtál, ami a legalkalmasabb hangterápiás kezelésekhez.

A speciális réz és ón keverék miatt ezeknek a típusú hangtálaknak van a legjobb és legerőteljesebb hangrezgéstartományuk. Ez és a hagyományos kézzel kalapálás miatt a legjobb minőségűek.

Alapanyagok:

Réz / CU – 77.78%
Ón / SN  – 22.00%
Nikkel / Ni – 0.15%
Króm / CR – 0.06%
Molibdén / MO – 0.01%

Jambati bowl nagyméretű bengáli tál a mintavétel helye

Az eredményből tisztán látható az, hogy nincs benne se arany, se ezüst.
Viszont jogos lehet a kérdés, hogy miért látunk itt 5-féle alapanyagot és nem csak kettőt, ahogy állítottam.

Ha jól megnézzük a számokat, akkor tisztán látható, hogy a vizsgált hangtálnak két fő összetevője van. A réz és az ón.

Pontosan olyan arányban, ahogyan mestereim tanították. A két fő alapanyag a teljes 99.78%-a. A maradék 0.22%-ban megtalálható még három másik összetevő is. Hogyan lehet ez? 

Amikor ilyen kis mennyiségben találnak fémeket egy megvizsgált mintán, akkor egyértelmű, hogy ezeket az összetevőket nem tudatosan tették bele. Ezek a fémek az újrahasznosítás során kerültek bele.

Mivel a mai világban már nagyon nehéz beszerezni 100%-ig tiszta fém alapanyagokat, a fémiparban már csak újra feldolgozott hulladék fémeket használnak. A hangtálak készítésekor is ugyanez a helyzet. Nepálban és Indiában is ezeket dolgozzák fel újra, régi réz kábeleket, vezetékeket és más bronzból készült termékeket.

2. Manipuri Bowl – kis méretű régi, antik tál (15 cm) – eredeti, kézzel kalapált

A neve a származási helyére utal, India észak-keleti részén készítették. Ennek a fajtának többféle típusa megtalálható egész Ázsia területén.

Mivel általában kis méretűek, rezgéstartományuk nem olyan erős mint a Jambati típusú tálaknak. Viszont nagyon jól alkalmazhatók speciális hangterápiás kezeléseknél – méretük és formájuk miatt.

Manipuri bowl kisméretű régi antik hangtál a mintavétel helye

Alapanyagok:

Réz / CU – 76.87%
Ón / SN – 22.69%
Nikkel / Ni – 0.34%
Vas / FE – 0.07%
Ólom / PB – 0.03%

A hangtál összetétele hasonló az előzőhöz. Jól látható a két fő alkotó, a réz és az ón összaránya 99.56%. A maradék 0.44%-ban pedig megint csak másik három összetevő osztozik, minimális mennyiségben. Ezek szintén fémszennyeződésként kerültek bele a felhasznált alapanyagokkal. 

3. New Age (újkori) hangtál (14 cm) – formába öntött, nem a hagyományos kézzel kalapált technikával készült

Az ilyen típusú hangtálak kb. 30 éve kerültek a piacra, kifejezetten a Nepálba látogató turisták számára. Ők általában nem értenek a hangtálakhoz és szinte bármit megvesznek, amit rájuk tukmálnak. Egyszerűen turista tálaknak nevezik.

A készítési mód miatt minőségük és hangrezgéstartományuk meg se közelíti a kézzel kalapált, eredeti hangtálakét. Mivel az öntési eljárással készített tálakat nem kell kalapálni, így olcsó alapanyagokból készítik. Kevesebb idő alatt, több tálat készítenek, nagyobb haszonnal.

Hogy a gyenge minőséget ellensúlyozzák és a turistákat bevonzzák, színesre festik és különféle Buddhista mantrákkal és díszítő elemekkel látják el. A legtöbb turistának nagyon fontos a külsőség. Egy jól irányzott marketing szöveggel el tudnak adni bármit jó minőségű hangtálként, amit ha megütnek, megszólal és rezeg.

Sajnos Magyarországon nagyon sokan tanítják azt, hogy ezek a típusú hangtálak is alkalmasak hangterápiás kezelésre és gyógyításra. Az általuk szervezett tanfolyamokon demonstrálják is ezekkel a hangtálakkal. Láttam olyat is, aki a weboldalán ilyen gyenge minőségű tálakkal reklámozza magát. Ez abból adódik, hogy ezek a tanárok soha nem kaptak megfelelő képzést. Az internetről összeszedett tudást tapasztalat és gyakorlat nélkül adják tovább.

A másik ok, amiért sokan használják ezeket a gyenge minőségű hangtálakat, az az ára. Az eredeti, kézzel kalapált hangtálak ára ugyanis nagyon magas. Az öntött, gyenge minőségű, de mutatós hangtálak megvásárlásával spórolni tudnak.

Mivel ezeknek a tálaknak a hangrezgés minősége sokkal gyengébb mint az eredeti hangtálaknak, ezért nem alkalmasak komoly hangterápiás kezelésre. Ezeket a fajtájú és típusú tálakat azoknak szoktam ajánlani, akik szeretnének egy szép díszt a polcra.

Alapanyagok:

Réz / CU –  56.82%
Cink / ZN – 37.20%
Ólom / PB – 2.98%
Ón / SN – 1.16%
Vas / FE – 0.88%
Nikkel / Ni – 0.77%
Szilícium / Si -0.19%

A 7 fémes alapanyag összetételét tanítók most egy kicsit megörülhetnek, mert ennek a tálnak valóban 7 összetevője van. Még igazuk is lehetne valamilyen szinten. A gond csak az, hogy ebben sincs se arany, se ezüst. A többi alapanyag se az, amit mondani szoktak.

Viszont jól látható az, amit mestereim tanítanak. Mivel ezeket a tálakat nem kell kalapálni, így az olcsóbb alapanyagok mint a cink és az ólom is megfelelő adalékok a réz mellé ahhoz, hogy a végeredmény kellőképpen rezegjen és el lehessen adni.

Ezt a fém ötvözetet hívják angolul “brass metal”-nak, azaz sárgaréznek.

Ennek a tálnak négy fő összetevő van. A réz, a cink, az ólom és ón. Arányuk összesen 98.16%. A maradék 1.84%-on pedig ismét három összetevő osztozik. Százalékos arányuk egyenként még az 1%-ot sem éri el. Ezek is fémszennyeződésként kerültek az ötvözetbe, nem tudatosan tették bele

4. New Age (újkori) hangtál (13 cm) – formába öntött, nem a hagyományos kézzel kalapált technikával készült

Az előző tálhoz hasonlóan ez is olcsó alapanyagokból készült, szintén nem alkalmasak professzionális hangterápiás kezeléshez. Ezekre a tálakra a nagyon gyenge hangrezgés jellemző, hangjuk tompa és hamar elhalkulnak.

Ennek ellensúlyozására viszont nagyon szépen vannak díszítve. Itt a tál közepén egy szép Buddha faragás látható. A nepáli árusok egy jól irányzott marketing szöveggel a hozzá nem értő turistáknak könnyen értékesítik. Komoly hangterapeuták ilyen bóvli termékeket nem használnak, díszként a polcon esetleg jól mutat.

New Age újkori turistáknak gyártott kisméretű hangtál Buddha faragással a mintavétel helye

Alapanyagok:

Réz / CU – 59.03%
Cink / ZN – 33.63%
Ólom / PB – 3.78%
Ón / SN – 2.08%
Nikkel / Ni – 0.71%
Vas / FE – 0.52%
Szilicium / Si – 0.25%

Az eredeti hangtálaknál az anyag puhaságát és rugalmasságát az ón nagymértékű jelenléte adja. Így lehetséges utána kalapálni és formálni. Mivel az öntött módszernél egyáltalán nem fontos, hogy az ötvözet puha legyen, így ebbe se tettek belőle túl sokat.

A 7 féle fémből készített tál 4 fő összetevője – réz, cink, ólom és az ón – aránya 98,52%
A maradék 1.48%-ot pedig megint csak három másik összetevő teszi ki, minimális fémszennyeződésként. A 3. hangtálhoz hasonlóan ez a tál is sárgaréz.

A hangtálak műszeres vizsgálata – Összegzés és a kereskedelmi bizonyíték

A tényfeltáró cikkem nem arról szól, hogy azon vitázunk, hogy 2-7 vagy 10-féle fém van a hangtálak alapanyagában, hanem az, hogy egyáltalán létezik-e ilyen termék a világpiaci forgalomban vagy tényleg csak a nepáli kereskedők kitalációja.

Valójában ez volt a célja ennek a több mint 10 éves kutató munkának, aminek itt most elérkezünk a végéhez, és amivel pontot teszünk a téma tisztázására. Ezután majd mindenki eldöntheti, hogy kinek hisz és ad igazat.

Nézzük akkor tovább a kőkemény tényeket.
A kézzel kalapált hangtálak, gongok és a harangok egy vámtarifaszám alapján vannak regisztrálva az egész világon – 83061

Ezen a kódszámon lehet behozni ezeket a hangszereket Magyarországra és a világ összes országába. Ugyanis ezeknek a hangszereknek évezredek óta nem változott az anyagösszetétele, ugyanaz mind a háromnak (hangtál, gong és harang) – bronzötvözet. Ezért van ez a három hangszer egy vámtarifaszám alatt. A vámhivatal oldalán specifikusan le van írva, hogy a vámtörvények alapján az ebbe a kategóriába tartozó termékek nem tartalmazhatnak nemesfémet.

Ha lenne bennük nemesfém, akkor külön vámtarifaszámon kellene regisztrálni őket, mivel a nemes fémek behozatalára még kis mennyiség esetén is (homeopátiás mennyiség…) szigorú vámtörvények érvényesek.
Akik azt állítják, hogy arany és ezüst van a behozott hangtálban vagy gongban, nem tudnák a 83061-es vámtarifaszámon importálni a termékeket, mert akkor hazudni kellene minden alkalommal, amikor a vámnyilatkozatot kitöltik. Ugye ezt senki se nézi ki ezekből a rendes kereskedő emberekből, hogy hazudnának a vámhivatalnak éveken keresztül?!

Ha tényleg éveken keresztül nemesfém tartalommal hozták be a hangtáljaikat az országba, akkor ezzel félrevezették a vámhatóságot és nemesfémet csempésztek be (=nem jelentik le a vámhatóságnál).
Ezt hívja kriminológia a hatóság tudatos félrevezetésének és nemesfém csempészetnek.

Az összes nepáli kereskedő és nepáli “mester” vagy “tanító“, amikor postára ad a világ bármely részére hangtálat, gongot vagy harangot, csakis a 83061-es kóddal tudja feladni, mert ez a törvény. Nincs más opció ezeknél a hangszereknél. Aki megkapja a csomagot, az ő vámpapírján is szerepel a termék anyagának meghatározása, ami csakis réz és ón lehet.

Mindkét fél hivatalosan a vámpapír beadásakor és a csomag átvételekor elismeri, hogy tudja, mi van a csomagban. Az általuk benyújtott adatok alapján ítéli meg a vámhatóság a vámáru besorolást és állapítja meg a vám összegét.

Most felteszem a kérdést. Ha termékeikben tényleg van arany meg ezüst, akkor ezek a kereskedők vajon milyen vámtarifaszámot használnak a vámpapírok kitöltésekor?!
Kérem tisztázzák magukat és mondják el a nagy nyilvánosság előtt az embereknek ezeket a vámtarifaszámokat! És ha van ilyen specifikus 7-10-12 fémes hangtálaknál használatos vámtarifaszám, ígérem, hogy nyilvánosan bocsánatot kérek mindenkitől akit csalással meggyanúsítottam!

Én persze tudom, hogy nem létezik ilyen vámtarifaszám, mert megkérdeztem a vámhatóságot és ott megerősítették, hogy a nyilvántartásukban ilyen termékek nem szerepelnek.

Nézzük tovább a tényeket!
Ha mindkét fél tudja, hogy amit a beadott vámpapírokra írt, az az igazság, mármint a termék alapanyaga csakis réz és ón, akkor hogyan lehet az, hogy mire a termék elér a magyar vásárlóhoz, már 7-10-12 féle anyag összetétellel árulják?
Ezt a szituációt hívja a büntető törvénykönyv a vásárló tudatos megtévesztésének, előre megfontolt szándékkal, hosszú távon, éveken keresztül.   

Addig, amíg valaki nem tudja nekem ezt a nemlétező 7-10-12 fém összetételű hangtálak és gongok behozatalához szükséges vámtarifaszámot bemutatni, addig továbbra is csalóknak és hazug embereknek fogom nevezni az ilyen kereskedőket. (És ezek az emberek engem fenyegetnek becsületsértéssel és hírnévrontással!)

Aki úgy érzi, hogy a tényfeltáró cikkemmel a jó hírnevét csorbítottam, annak most könnyű dolga van. Ha tisztára szeretné mosni magát, elég, ha elmondja, hogy milyen vámtarifaszámon hozza be az általa 7-10-12 fémes összetételűnek nevezett terméket.

Kíváncsian várom azon kereskedők és „tanárok” válaszát, akik már hosszú évek óta így árulják hangtálaikat és ezt tanítják.

Utóirat: Egy idézet Luther Mártontól – Ez vezérelt a tényfeltáró cikk megírásakor.

„A béke fontosabb
minden igazságnál;
és a béke nem az igazságért van,
hanem az igazság
van a békéért.”

Tudd meg, mi történik a testedben a hangterápiás meditáció alatt!
Kérd itt az ingyenes anyagot!

Kérsz hírlevelet is?

Elolvastam és elfogadom

Köszönöm, hogy kérted az anyagot, nézd meg az email fiókodban a levelem.

Tudd meg, mi történik a testedben a hangterápiás meditáció alatt

Kérd itt az ingyenes anyagot

Kérsz hírlevelet is?

Elolvastam és elfogadom

Köszönöm, hogy kérted az anyagot, nézd meg az email fiókodban a levelem.